Klimat wspaniałej serii książek, niezwykle popularnego serialu ostatnich lat, a przede wszystkim kultowej planszówki, do której nawiązywali twórcy serialu, odnajdziecie także w innych grach strategicznych. Atmosferę zwycięstwa, porażki, budowania strategii, zawierania paktów i to, co fani gier zespołowych lubią najbardziej – wspólne emocje odnajdziecie w wielu tytułach. My przyjrzeliśmy się trzem. Poznajcie gry planszowe podobne do „Gry o tron”!
Terra Mystica
W tej grze obejmujesz przywództwo nad jedną z czternastu ras, a twoim zadaniem jest rozwijać ją szybciej, niż robią to przeciwnicy. Każda rasa może się rozwijać w odmiennych warunkach, na różnych terenach, które trzeba najpierw zdobyć, by móc zbudować na nich swoje Osady. Jednocześnie każdy z graczy zyskuje Moc, kiedy w jego sąsiedztwie rozwijają się inni. Trzeba więc znaleźć balans między koegzystencją a podbojem.
Poza ogólnymi zasadami gry – zdobywaniem kolejnych punktów zwycięstwa przede wszystkim za budynki, które udało się zbudować – gracze zdobywają też punkty kultu. Każdy z uczestników zabawy ma także swoje własne zasady, które obowiązują tylko jego. Nie ma nudy!
„Terra Mystica” to tytuł dla 2-5 graczy.
Mare Nostrum: Imperia
Wyobraź sobie, że to ty jesteś Juliuszem Cezarem prowadzącym Rzym ku kolejnym zwycięstwom, piękną Kleopatrą czy babilońskim królem Hammurabim. To ty stoisz na czele starożytnej cywilizacji, która może podbić antyczny świat. To ty możesz zapisać karty historii i wyznaczyć granice starożytnego imperium. W budowaniu miast, rozwijaniu handlu i kultury, podbijaniu ościennych krain, projektowaniu cudów tego świata i wznoszeniu potęgi twojego państwa będą ci pomagać mityczni bohaterowie, ale to ty wybierasz strategię, która cię doprowadzi do zwycięstwa, a twojemu imperium zapewni nieśmiertelność na kartach historii. Gotowy?
Starożytny świat podbijać może 2-5 graczy. Długość tej rozgrywki producent obliczył na mniej więcej godzinę, ale lepiej zaplanuj trochę więcej czasu.
„Mare Notrum: Imperia” to ulepszona wersja hitu sprzed kilkunastu lat. Wydawca wysłuchał uwag graczy i w nowej wersji skrupulatnie poprawione zostały niemal wszystkie elementy gry.
Plansza to mapa starożytnego świata. Do dyspozycji graczy są żetony oznaczające miasta, budowle, karty, pionki, kostki. Na początku każdy z graczy ustawia swoje budowle, plasuje się na torach przywództwa handlowego, militarnego i kulturowego, na karcie bohaterów ustawia swoich startowych bohaterów – Cezara, Kleopatrę, Hannibala, Hammurabiego lub Peryklesa. Imperia rozkładają swoje zasoby zgodnie z instrukcją. Tak wygląda plansza startowa do podboju starożytnego świata „Mare Nostrum: Imperia”.
Wygrywa ten, kto zbuduje piramidy, posiądzie pięciu bohaterów lub cztery legendarne miasta albo zdobędzie dominację w jednej z trzech dziedzin, o które toczy się gra – handlu, rozbudowie czy podbojach.
Legendy krainy Andor
„Kraina Andor jest w niebezpieczeństwie. Zza gór i lasów naciągają wrogowie, by zaatakować zamek starego króla Brandura.”
Zadaniem graczy jest więc obrona zamku i krainy Andoru. Reguły gry zawodnicy poznają w trakcie kolejnych przygód. Każdy z graczy wciela się w jedną z postaci o szczególnych umiejętnościach i właściwych sobie punktach siły. Każdy też na swojej drodze natrafia na wyzwania, np. zdobycie ziół dla chorego króla, odnalezienie czarownicy, obronę wieśniaków, zabicie trolla czy wreszcie walkę z prastarym smokiem.
Gracze mają do dyspozycji kilka scenariuszy, więc gra nie znudzi zbyt szybko.
W pudełku „Legend krainy Andoru” znajdziecie planszę, figurki graczy i potworów, karty, żetony, kostki oraz planszę dodatkową z ekwipunkiem, który przyda wam się podczas kolejnych przygód.
„Legendy” to gra korporacyjna, trzeba więc będzie na którymś etapie rozgrywki zawiązać przymierze z innymi graczami, wybrać lidera i razem toczyć walkę.
Jeśli lubicie takie klimaty, pewnie spodobają wam się także „Stworze”, „Vikings gone wild” czy „Lords of Hellas”.
Powiązane artykuły