Zagraj o swój biznes

Jak wykorzystać grywalizację w rekrutacji?

Procesy rekrutacyjne dziś znacznie różnią się od tych przeprowadzanych choćby pięć lat temu. Stosuje się nowe narzędzia, systemy pomiaru umiejętności i testy psychologiczne mające na celu wyłonienie najlepszych kandydatów na oferowane stanowisko. Poniższy artykuł poświęcamy temu, jak wykorzystać grywalizację w rekrutacji – czym ona jest i jakie daje możliwości.

Czym jest grywalizacja?

Chcąc wiedzieć, jak wykorzystać grywalizację w rekrutacji, musimy odpowiedzieć sobie na jedno pytanie – czym w ogóle jest owa grywalizacja. Pod tym terminem kryje się wdrażanie mechaniki znanej z gier w codzienne, życiowe sytuacje. Mamy z nią do czynienia w coraz większej ilości miejsc.

Grywalizację zastosować możemy z powodzeniem m.in. w codziennej pracy jako dodatkowy motywator („wykonuj odpowiednie zadania, aby otrzymać kolejne odznaki wymieniane np. na premie”). W edukacji (pokazuje postępy w nauce przez przydzielanie punktów doświadczenia za każdą ukończoną część kursu) czy choćby w działalności charytatywnej (zmieniając faktyczną, namacalną pomoc w formę lekkiej i przyjemnej zabawy).

Coraz częściej również grywalizacja wykorzystywana jest jako jeden z dodatkowych elementów wspomagających rekrutację pracowników.

CZYTAJ:  Monopoly Deal PZPN (case study)

Jak wykorzystać grywalizację w rekrutacji?

Grywalizacja w rekrutacji to sposób na jeszcze dokładniejszą ocenę kompetencji kandydata na podstawie podjętych przez niego działań i decyzji. Zaletą tej metody jest możliwość dostosowania jej do każdego procesu rekrutacyjnego. Bez względu na wielkość firmy czy stanowisko, o które ubiegają się kandydaci.

Przykładem może być m.in. rekrutacja na stanowisko managera kuchni w hotelach sieci Marriott, gdzie specjalnie na potrzeby tego procesu powstała gra dostępna m.in. na Facebooku. Każdy kandydat mógł wcielić się w niej w rolę managera i sprawdzić się w codziennych wyzwaniach, jakie stawiało przed nim to stanowisko. Z jednej strony była to dla nich dobra zabawa. Z drugiej – algorytmy zawarte w samej grze dostarczały rekruterom informacji o kandydatach, oceniały ich kompetencje i wyszczególniały te osoby, które warto zaprosić na rozmowę rekrutacyjną.

Grywalizacja w procesach rekrutacyjnych skupia się dziś w dużej mierze na wykorzystaniu mechaniki znanej z gier. Jest ona elementem sprawdzającym zachowanie i wiedzę kandydata w określonym temacie. Dzięki temu bez potrzeby ręcznej weryfikacji każdego zgłoszenia (jednocześnie oszczędzając czas niezbędny m.in. na przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych) jesteśmy w stanie wyłonić osoby najlepiej pasujące na oferowane stanowisko. Nie tylko pod względem doświadczenia i posiadanych umiejętności, ale również pod kątem ich charakteru.

CZYTAJ:  Grywalizacja w marketingu
Autor: Redakcja, 20 czerwca 2018